Apr 30 2013

rāvējslēdzēja princips.

ierakst?ja 4:04 pm kategorij? hronika,stils


Vienu vakaru nejauši sanāca braukt pa, kas nu tā ir par ielu — Raņķa dambis, vai jau Daugavgrīvas iela? Jāņasēta saka, ka tomēr Daugavgrīvas iela.
Tātad Daugavgrīvas iela, virzienā uz Iļģuciemu, tieši pirms vanšu tilta — šajā vietā notiek būvdarbi un iepriekšējo trīs joslu vietā iela ir kļuvusi par divu joslu ielu, un īsi pirms vanšu tilta tā kļūst par vienas joslas ielu. Darbadienu vakaros, kad darbaļauži dodas mājup, satiksme ir diezgan intensīva, un veidojas tāds kā sastrēgums. Kas interesanti, jau no krustojuma ar Balasta dambi visi sastājas smuki vienā garā rindā un lēnām stāv, nevis izmantojot abas joslas un sašaurinājumā ērti pēc rāvējslēdzēja principa pārkārtojas un aizbrauc. Es pats arī izvēlējos braukt pa brīvo kreiso joslu līdz sašaurinājumam un tur pārkārtoties pa labi, taču acīmredzot tā rīkoties ir ļoti nepopulāri — kādi trīs autovadītāji bija gatavi drīzāk “uzspēlēt vilcieniņos” un ieskriet viens otram pakaļā, nekā ļaut pārkārtoties.

Vakar vakarā braucu mājās ar riteni, un speciāli apstājos pavērot no augšas, kas notiek tieši tajā pat vietā. Īstenībā jau nav nemaz tik slikti, apmēram divas trešdaļas vadītāju ir gana pieklājīgi ļaudis un ievērojot rāvējslēdzēja principu palaiž pārkārtoties tos, kuriem beidzas josla, bet protams ir arī spītnieki, kuri kā ietiepīgi āži ne par ko nepiekāpsies un nepalaidīs otru. Vēl viens novērojums — autobraucēji izvairās izmantot brīvo kreiso joslu un stāv garajā rindā. Droši vien tāpēc, ka gadās tie pāris principiālie nelaidēji.
Bet tas viss ir labi — autovadītāju kultūrai un savstarpējai laipnībai ir kur augt, citādi viss būtu kārtīgi un garlaicīgi.

2 koment?ri

2 koment?ri ierakstam “rāvējslēdzēja princips.”

  1. Kloonson 30 Apr 2013 at 7:55 pm

    Kreiso joslu neizmanto, jo zin, ka priekšā ir sašaurinājums.
    Tie kas brauc pa kreiso ir vai nu tūristi, vai skrējēji.
    Pret tūristiem (nezinātājiem) nav pretenziju, bet skrējēji netiek laisti… 😉
    Pēc braukšanas stila jau saprotams, kas ir pie stūres.
    Sevišķi izteikti izpaužas Dienvidu tilta galā… no 3 joslām saiet vienā.
    Nu kā lai tu cilvēks, kas nostāvējis 10min rindā ar tīru sirdsapziņu palaid kādu, kas braši pa 3. joslu pabraucis korķim garām lien tev spārnā iekšā.
    Pieklājīgais pastāvēs un pagaidīs nevis bāzīsies uzstājīgi bez pagrieziena…

    Bet viss ir garstāvokļa jautājums un steigas pakāpe. Skatamies spoguļos apkārtējo uzvedību un vērtējam, laist nelaist… var arī monētu uzmest 😀

    Ikdienā vizinoties novērots ka pieklājība uzlabojas, bet palielinās arī lidotāji, kaskadieri (sarkanās gaismas) un bremzes (svētdienas braucēji).
    Tāteik viss ir balansā 🙂

    Un nobeigumā – neraustamies. Ja laid, tad laid līdz galam, arī ja par vienu-divām sekundēm aizķeras palaižamais objekts.

    Un protams, ja gaidi savu kārtu, skaties uz tiem potenciālajiem palaidējiem… ir gadījies mahāt ar rokām un midžināt, bet ziemeļbriežiem.. vienalga 😀

  2. ivoon 08 May 2013 at 4:23 pm

    tas latvijā raksturīgi

Trackback URI | koment?ru RSS

iepakoment?t