Aug 12 2007

BR80

ierakst?ja 10:27 pm kategorij? depo,ferrum,hronika

pēc pusgada pārtraukuma atkal pieķēros sen iesāktam projektam – vācu 80 sērijas manevru tvaika lokomotīves 5 collu modelim. šodien pabeidzu zīmēt tvaika cilindru (vēl gan pāris neskaidras lietas, bet lielākā daļa detaļu ir kārtībā). lielākā problēma slēpjas tajā, ka izejas materiāls – detaļu rasējumu komplekts, kuru man pirms gadiem četriem atsūtīja viens vācietis ir diezgan murgains, tā ka daudz ko jāfunktierē pašam. toties interesanti :)

4 koment?ri

4 koment?ri ierakstam “BR80”

  1. steammeron 10 Feb 2008 at 7:50 pm

    interesanti, ka Latvijaa ir cilveeki, kas aizraujas ar modeleeshanu no nulles. apsveicami! :) es pensijaa arii taadas lietas dariishu, shobriid vairaak gan ar lielizmeera dzelzceljiem.

    jautaajums – kam shis modelis paredzeets? tikai datormodeleeshanai vai arii veelaakai buuvei?

    starp citu, buutu interese uzzinaat par to, kaa radusies Juusu aizraushanaas ar dzelzceljiem.
    Gulbenes – Aluuksnes shaursliezhu dzelzceljam (kuraa arii darbojos, http://www.banitis.lv ) ir izveidots forums (saakumlapas labajaa apaksheejaa stuurii), kuraa meedz diskuteet Latvijas dzelzcelja entuziasti.

  2. mcenroyon 11 Feb 2008 at 11:43 am

    sāksim jau ar to, ka es esmu viens un mani nevajag uzrunāt daudzkaitlī uz jūs 😉
    par konkrēto BR80 runājot – gribu uztaisīt dabā 5″ modeli un palaist, lai skrien pa dārzu. bet lai uztaisītu taustāmu, to vispirms jāuzkonstruē, un jasazīmē smuks rasējumu komplekts. pēc tam jau viss atkarīgs no roku liekuma leņķa.
    kāpēc tāda interese? hm, kas to vairs var atcerēties… visticamāk bērnības trauma. deviņdesmito gadu sākumā bija tā laime paklejot pa ģermāņu zemēm jauktajā režīmā – gan ar stopiem, gan ar vilcieniem, un Deutsche Bahn kā tāds – gan organizētības, gan infrastruktūras un tehnikas ziņā gāza no kājām. tur ar vilcienu var aizbraukt gandrīz da jebkur (protams, arī pie šiem nerentablās līnijas tiek slēgtas), un valsts šķērsošana piecas reizes pārsēžoties arī nesagādā nekādas problēmas, jo kustības grafiks tiek ievērots līdz sekundēm (ar izņēmumiem, ir nācies pāris stundas sēdēt gan vēlā vakarā negaisa laikā lauku stacijā, dzert alu ar vietējo vācu teoloģijas studentu un gaidīt vilcienu, gan dēļ avārijas kūkot vilcienā starp magdeburgu un berlīni), un tehnikas spektrs arī ir gana plašs – gan jaunākie ICE ekspreši, gan trīsdesmit gadus veci sagrabējuši briesmoņi :) tas viss arī droši vien lika pievērst uzmanību dzelzsceļam, tā uzbūvei un agrāk vai vēlāk mēs nonākam pie vēstures. un kas gan var būt fascinējošāks par tvaika lokomotīvi? es pat nepakautrēšos to nosaukt par absolūto mehānismu – jo kas gan var būt optimālāks risinājums? tehniski ļoti vienkāršs – nekādas elektronikas, nekādu sarežģītu kontroles sistēmu, pāris tvaika cilindru ar sadalītājiem un sviras. lai tiktu uz priekšu – kurināmais (ogles, malka, mazuts) un ūdens. nekādu benzīnu vai elektroenerģijas, pilnīga autonomija – ūdeni pasmeļam no upes, un vajadzības gadījumā varam nocirst arī kādu bērzu stigas malā. nu no enerģijas izmantošanas viedokļa tvaika mašīnas nav īpaši ekonomiskas – tikai daži % no enerģijas tiek izmantoti lietderīgi, taču neskatoties uz to arī ātrums tiek attīstīs gana ievērojams – 1936 gadā vācu 05 002 lokomotīve sasniedza 200.4 km/h ātrumu, bet 1938 gadā angļu Class A4 Nr. 4468 „Mallard“ – 201.2 km/h.

  3. steammeron 17 Feb 2008 at 12:00 am

    starp citu, naakotnee ir doma Gulbenes depo teritorijaa veidot daarza platuma dzelzcelja modeli, par platumu shobriid nav runa, bet iespeejams 5″ vai 7,5″.
    par tvaika lokomotiiveem – pilniigi piekriitu, mehaaniski tas viss ir vienkaarshi, bet iesaistiitie fizikaalie procesi ir diezgan sarezgjiiti. to saku kaa tvaika lokomotiives kurinaataajs ar nelielu staazhu. starp citu, neskatoties uz ikdienas tvaika lokomotiives lietderiibas koeficientu 3-5%, Francijaa 30-tajos gados regulaaraa satiksmee sasniedza 12% lietderiibas koef.

  4. imatchbox » ar pilnu tvaiku. atkal.on 04 Mar 2010 at 12:37 pm

    […] rasējumi ar BR80 detaļām ir norāvušies podā, un atkal jāsāk viss no sākuma. kā jau rakstīju sen atpakaļ, tad man ir ilgtermiņa plāns (ilgst jau kopumā kādus gadus septiņus, jo šim […]

Trackback URI | koment?ru RSS

iepakoment?t